Ken jij? Zou je het niet moeten weten? Moet u niet worden gerangschikt voor deze zoekwoorden?
Hier is wat informatie die direct beschikbaar is en die velen van jullie in de diamantniche waarschijnlijk nooit hebben onderzocht.
Met behulp van de Google-hulpprogramma voor zoekwoorden onderzoek ik verschillende zoekwoorden, maar geen belangrijker voor deze niche dan het kopen en verkopen van diamanten zoals diamanten verkopen, losse diamanten kopen, diamantenkopers en online diamanten kopen, om er maar een paar te noemen die ik tijdens mijn onderzoek heb gevonden.
Waarom zijn deze zoekwoorden zo belangrijk?
1. Het zijn long tail-zoekwoorden, wat betekent dat hoe langer de zoekterm is, hoe serieuzer de zoeker is. Amazon.com realiseert het grootste deel van hun verkopen op basis van longtail-zoekwoorden. Het is dus niet de moeite waard om te proberen te rangschikken voor het zoekwoord diamanten, omdat het te algemeen is en te moeilijk te targeten op rang, ook al krijgt het een aanzienlijke hoeveelheid verkeer. Maar koop diamanten online. Dat is nu een heel ander dier.
2. Veel van de zoekwoorden die ik heb genoemd, hebben de term kopen in de zin. Ik weet zeker dat je de logica begrijpt van hoe serieus een potentiĆ«le koperszoeker is als ze de zin “koop diamanten online” typen. Dit staat bekend als een koperszoekwoord en duidt op een uiterst serieuze zoeker.
Dus met behulp van het voorbeeld diamanten online kopen, heb je een kopers-trefwoord gecombineerd met een long tail-trefwoord. Het enige dat u nu nog nodig heeft om op dit zoekwoord te targeten, is een aanzienlijk aantal maandelijkse zoekopdrachten.
Gebruik de Google-hulpprogramma voor zoekwoorden om het verkeer voor het zoekwoord koop diamanten online te controleren:
Ik heb twee datasets… de ene is breed en staat voor zoekopdrachten met een willekeurige combinatie van de drie woorden kopen… diamanten… online.
En de andere is de exacte zoekopdrachten, wat betekent dat mensen zoeken met precies deze term… koop diamanten online. Wanneer u exacte zoekresultaten gebruikt, krijgt u altijd lagere zoekvolumecijfers.
Exact zoekvolume — Dit is de meest correcte statistiek voor het zoekwoord diamanten online kopen
Als u dit trefwoord zou targeten…Buy diamond online, dan kunt u zien dat er niet veel verkeer is. Slechts 720 zoekopdrachten per maand op Google. Maar keer dit nummer niet de rug toe, want onthoud dat het een long tail-zoekwoord en een koperszoekwoord is. De meeste vergelijkbare zoekwoorden in andere niches krijgen deze hoeveelheid verkeer niet. Dus echt deze 720 zoekopdrachten is veel. Veel converterende longtail-zoekwoorden krijgen minder dan 10 zoekopdrachten per maand. Diamanten online kopen is een zeer goed zoekwoord om te targeten.
Hoe dan ook, u moet begrijpen dat als u zich zou richten op en rangschikken voor dit zoekwoord, uw conversie waarschijnlijk in de dubbele cijfers zou zijn. U kunt meestal zien hoe goed een zoekwoord converteert op basis van wat andere bedrijven AdWords betalen om te rangschikken. U ziet dat bedrijven bijna $ 8 per klik betalen om op de eerste pagina te verschijnen. Een goede indicatie dat dit zoekwoord een hoog converterend zoekwoord is. Voor deze zoekwoorden wijzen alle borden groen naar target.
Ook als een andere opmerking zegt AdWords dat dit zoekwoord zeer concurrerend is om voor te rangschikken, maar er zijn minder dan 1 miljoen sites die strijden om rang. Dit betekent dat dit zoekwoord helemaal niet erg concurrerend is.
Ik heb veel informatie in dit concept gestopt, maar het is allemaal geldig en realistisch gezien had ik het niet moeten posten, omdat we niet echt willen dat een heleboel bedrijven zich richten op wat we targeten, maar deze informatie stond er gewoon. Info is misschien gemakkelijk te vinden, maar het is hoe je het combineert om de waarde te vinden.